loading...
علمی | بزرگترین سایت علمی | جدیدترین مطالب علمی
امیر حسین بازدید : 54 پنجشنبه 21 شهریور 1392 نظرات (0)

برق زدن میوه ها

شاید موقع خرید پرتقال ها یا سیب هایی که زیر نور چراغ مغازه ها برق می زنند و پوست شان حالتی چرب دارد، از خودتان پرسیده باشید که این چربی به چه دلیل دیده می شود و اصلا آیا خوردن این قبیل میوه ها می تواند بیماری زا باشد یا نه؟
در پاسخ به این پرسش باید گفت که گاهی برای نگهداری طولانی مدت برخی از محصولات کشاورزی در انبار، از موادی استفاده می شود که واکس مانند بوده و این حالت براقیت و چربی را روی پوست میوه ایجاد می کنند اما از نظر تغذیه ای هیچ خطری را برای مصرف کننده در پی ندارند.
برخی محصولات را نیز کشاورزان قبل از رسیدن کامل برداشت می کنند که از آن میان می توان به موز اشاره کرد. به این میوه ها نیز برخی مواد که ترکیبی از گوگرد هستند، می افزایند تا در طول حمل و نقل ماندگاری بیشتری داشته باشند و آسیب نبینند.

در مورد آنها نیز باید گفت که این مواد نگه دارنده برای سلامت انسان مضر نیست و اصلا به داخل گوشت میوه ها نفوذ نمی کند و یا در صورت شستشو با آب از بین می رود. بنابراین مصرف کنندگان می توانند با خیال راحت از خوردن آنها لذت ببرند.

در واقع، این مواد در رده برخی سموم قرار نمی گیرند که قبل از چینش به میوه هایی مثل توت فرنگی زده می شوند تا ماندگاری شان را افزایش دهند. باز تکرار می کنم که این ترکیبات در عین حال که برای سلامت انسان فایده ای ندارند، مشکلی هم ایجاد نمی کنند، پس سبد غذایی تان را از میوه و سبزی تازه پر کنید، حتی اگر پوست شان چرب است.

متاسفانه می بینیم بسیاری از خانواده ها به دنبال عنوان کردن هزاران دلیل از مصرف روزانه این گروه غذایی ارزشمند و ضروری سرباز می زنند و نمی دانند چه زیانی را به سلامت خود و عزیزان شان وارد می کنند.

امیر حسین بازدید : 43 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)

بارکدبه نظر می آید این روزها همه کالاهایی که در بازارهای عظیم در سرتاسر جهان توزیع می شوند دارای بارکد هستند اما تا کنون به این اندیشیده اید که این نوارهای تیره رنگ و فراگیر از کجا به وجود آمده اند؟
بارکدها در پی مشکلی بنیادین که برای صنایع مختلف رخ داد به ابزاری فراگیر تبدیل شدند: صنایع بیشماری به سرعت بسیار بالای خواندن اطلاعات نیاز داشتند. اولین افرادی که برای مهار این مشکل اقدام کردند دو دانشجو از دانشگاه درکسل بودند که در سال ۱۹۵۲ برای ثبت نشانه ای به شکل چشم که امکان خواندن آن از هر زاویه ای امکان پذیر بود، اقدام کردند.
هدف ابتدایی آنها کالاهای فروشگاه های خوار و بار فروشی بود اما در این میان به فناوری برای خواندن این نشانه ها نیاز بود، اما این دو نتوانستند اسکنری مناسب نشانه های ابداعی خود بیابند.

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب بروید

امیر حسین بازدید : 87 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

آتشآتش از گاز و گاهی پلاسمای داغ تشکیل شده است و به همین دلیل چگالی کمتری از هوای سرد اطرافش دارد.پس سبک تر است و طبق اصل شناوری ، فشار هوای سرد و سنگین تر ، آتش گرم و سبک تر را به سمت بالا می راند. ولی آتش به محض این که از حرارت دور شود تا حدی خنک می شود که درخشش خود را از دست می دهد وبه صورت دود و خاککستر داغ به هوا می رود . جالب این جاست که در ایستگاه بین المللی که بی وزنی حاکم است ، شعله به صورت کروی می سوزد و زود خفه میشود

امیر حسین بازدید : 52 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

برخورد ماه به زمین

چون ماه دارد روزبه روز از زمین دورتر می شود بر اساس جدیدترین مدل سازی های اختر شناسی 4.56 میلیارد سال پیش ، جسمی به اندازه نصف زمینبه زمین اولیه برخورد  کرد و ماه از بقایای این برخورد متولد شد. جزر ومد گرانشی متقابل زمین و ماه باعث شد آرام آرام از انرژی دوران وضعی زمین کاسته شده و به انرژی دوران انتقالی ماه افزوده می شود که حاصل آن کند شدن دوران وضعی زمین افزایش دوره گردش انتقالی ماه بود. در حال حاضر ،ماه در حدود 3 سانتی متر از زمین دورتر می شود.

امیر حسین بازدید : 66 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

ادویهچاشنی نه تنها به غذا طعم می دهد بلکه باعث کاهش وزن نیز می شود. از این رو یکی از شایع ترین روش های کاهش وزن، افزودن ادویه به غذاست. اغلب کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند فکر می کنند باید غذای بدون ادویه مصرف کنند در حالی که باید متوجه باشند که رژیم کاهش وزن به معنای مصرف مواد غذایی سالم به جای مواد غیر سالم است. بهترین راه برای کاهش دادن میزان کالری دریافتی، افزودن ادویه به مواد غذایی است. ادویه ها علاوه بر طعم دادن به غذا، وزن را نیز پایین می آورد. در این مطلب به نقل از «MSN» به ۵ نوع ادویه کاهش دهنده وزن اشاره می شود که بی گمان برای خوانندگان محترم مفید واقع خواهد شد... 

در ادامه مطلب با بعضی از آن ها آشنا شوید.

امیر حسین بازدید : 50 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

ملکه مورچه ها می تواند تا 30 سال زندگی وتخم ریزی کند بنابراین یک کلنی مورچه تا وقتی ملکه دارد میتواند سر پا بایستد وتازه بعد از مرگ ملکه بازهم ملکه جدیدی جای او را بگیرد و عمر کلنی مورچه ها بازهم طولانی تر شود. اما بر خلاف کلنی ها و ملکه ها که عمر زیادی دارند،عمر بیشتر مورچه های کارگر و سرباز که همگی ماده های نا بارور هستند، بین یک تا سه سال است.نرها تنها چند هفته و آن هم در فصل تولید مثل زندگی می کنند.مورچه های بالداری که در فصل تولید مثل می بینیم اغلب همین نر ها هستند که به دنبال یافتن ملکه ای برای جفت گیری پرواز می کنند و چه تولید مثل بکنند و چه نکنند خیلی زود میمیرند.ملکه های جوان هم در فصل جفت گیری بال دارند و بعد از تولید مثل فقط یک کار انجام می دهند؛برای 30 سال آینده تخم می گذارند.

درباره ما
Profile Pic
جدید ترین مطالب علمی روز دنیا به رایگان همراه عکس به رایگان در اختیار شماست پس لطفا کپی نکنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما آیا علم لونه روند رو به رشد داشته است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 130
  • بازدید کلی : 16,039
  • کدهای اختصاصی

    هدایت به بالا